http://www.green-report.ro/stiri/standardamppoors-preturile-instalatiilor-solare-vor-scadea-cu-13-2011
In plus, grupurile care activeaza pe alte segmente ale industriei solare ar trebui aiba o abordare integrala, pe verticala, si sa intre, la randul lor, pe piata celulelor si a panourilor fotovoltaice.
3. Pretul panourilor solare va continua sa scada in 2011, dar mai lent comparativ cu 2008.Pretul mediu de vanzare se va reduce cu aproximativ 15% in 2011, fata de 2010, scadereamanifestadu-se, mai ales in prima jumatate a acestui an.
4. Pretulpolisiliciului va scadea la 60 de dolari pe kilogram in a doua jumatate a acestui an, dupa ce a a fost in crestere in 2010. Se va inregistra in acest fel o diminuare cu aproximativ 21% fata de sfarsitul anului 2010, cand acesta s-a situat la 76 de dolari pe kilogram, din cauza incetiniriiproductiei.
5.Fabricantii chinezi vor continua sa castige noi cote de piata in pofida rivalilor lor europeni si americani. Sustinuti de bancile autohtone, industriasii chinezi si-au sporit productia si si-au redus costurile in 2010, ceea ce le-a permis sa practice preturi mai mici si sa castige importante cote de piata.
Aceasta tendinta ar putea sa se mentina, conform previziunilor Standard&Poor’s, si, astfel, fabricantii chinezi vor detine 50% din capacitatile mondiale din sectorul energiei solare.
Pentru a-si pastra beneficiile, intreprinderile care nu s-au raliat la economia asiatica vor fi nevoite sa-si indrepteatentia spre sectoare din afara sectoarelor productive, cum ar fi instalatiile sau proiectarea.
6.Intreprinderile care isi vor diversifica productia in afara pietei germane, socotita prima piata de instalatii solare din lume, vor fi mai avantajate. Germania a concentrat peste 50% din instalatiile mondiale din sectorul energiei solare in 2010, cu o crestere spectaculoasa de 150% in raport cu 2009, dar Standard&Poor’s prevede o scadere cu 15% a numaruluiinstalatiilor solare noi din Germania in 2011.
Germania nu va ingloba in acest an decat 35% din totalul instalatiilor solare de pe glob. Principalele piete se vor regasi in Italia, Asia, Orientul Mijlociu, Africa si SUA. Iar fabricantii chinezi si cei americani vor fi mai avantajatidecat rivalii lor europeni prin diversificarea sectoarelor dincolo de piata germana.
7. Costurile de productie ale panourilor fotovoltaice vor scadea la aproximativ 13% in 2011. Fabricantii chinezi au profitat deja de scadereapretului la polisiliciu, iar acest lucru a dus la o scadere a costului pe megawatt, la 1,28 dolari, in 2010. In urma integrarii pe verticala, aceste costuri ar trebui sa fie reduse si in 2011, ele ajungand la 1,12 dolari.
8.Producatorii vor fi pe plus in 2011.Insapretul de vanzare a panourilor solare ar trebui sa scada mai rapid decat costurile.
Iar marja bruta de piata va fi si ea redusa de la 25%, in 2010, la aproximativ 20%, in 2011, pentru mai multi dintre fabricantii chinezi.
Cheltuielile vor creste, deoarece concurentii vor fi nevoiti sa imbunatateasca fiabilitatea panourilor fotovoltaice si sa-si consolideze vanzarile.
Marja operationala ar putea, in concluzie, sa fie mai redusa situandu-se de la 15% la aproximativ 10%. Insa, anumite grupuri, cum ar fi LDK Solar, vor reusi sa sa-si imbunatateasca marjele de piata, gratie integrarii pe verticala.
9.Producatorii se vor confrunta cu o fragilitate financiara si in 2011. Nivelul de indatorare va fi in crestere pe masura ce chinezii isi vor dezvolta capacitatile de productie.
Gratie vanzarilor in crestere, dar in ciuda scaderii marjelor de piata, rata indatorarii va ramane de aproximativ 80%.
10.Producatorii care au intrat in forta pe piata americana vor fi mai avantajati in acest an. In SUA, procentul instalatiilor solare va creste cu 60%, intr-un ritm mult mai rapid decat cel inregistrat pe plan mondial, datorita proiectelor dezvoltate de marile companii de electricitate, care vor fi promovate prin stimulente financiare, dar si datorita scaderii preturilor.
Astfel, fabricantul de semiconductoare Advanced Energy Industrie, care se lanseaza agresiv pe piata convertoarelor solare, va profita de aceasta crestere si va ajunge sa detina 80% din vanzarile de pe piata nord-americana.